keskiviikko 8. elokuuta 2012

Tästä se lähtee

Moikka oon Jutta 16 vuotias tyttö Lahdesta ja lähden elokuun lopussa vaihtoon Yhdysvaltoihin lukukaudeksi 2012-2013. Tarkemmin mun tuleva koti tulee olemaan Petersburgin pikku kaupunki, Michiganissa.



Vaihto vuosi ei todellakaan kuulunut mun suunnitelmiin kun aloitin lukion. Mun piti vetästä kurssit tiukassa kolmen vuoden pätkässä ja jatkaa siitä johonki jatko-opintoihin. Vuosi Amerikassa tuntui suurelta ja epätodelliselta unelmalta, jota harvoin edes ajattelin.

Meidän koululaisen ex-vaihtarin luento muutti kuitenkin kaiken. Kaikki sen jutut sytytti mussa palavan halun lähteä vaihtoon. Ei niitä unelmia saa pitää piilossa, vaan niitä pitää yrittää tavoitella.Tässä sitä nyt ollaan yli puol vuotta myöhemmin ja 20 päivää ennen lähtöä. 


Oon suunittellu tälläsen vaihtariblogin aloittamista jo kauan, mutta tää jäi nyt vähän viime tinkaan, vähän niin kuin noi muutki mun valmistelut. No hupsista. Tää blogi on ensisijaisesti tarkoitettu tutuille, että ne pysyis mun seikkailuissa mukana. Mutta tottakai otan avosylin vastaan kaikki muutkin mun höpötyksistä kiinnostuneet lukijat.

Onneksi vaa pari viikko ja sit se on menoo !

Multa saa kysellä tietysti kaikkea, esimerkiksi jotain vaihtari juttuja. Koitan vastata parhaani mukaan.


4 kommenttia: