tiistai 2. lokakuuta 2012

It's a New World


 Anteeksi että olen ollut maailman kaikkeuden laiskin bloggaja näitten viikkojen aikana. On vaa ollu niin paljon tekemistä ja sillon ku on ollu vaa kotona löhöily aikaa en oo jaksanu raahata itteeni kirjottamaan tänne. Joten mulla on todella todella paljon kerrottavaa teille ja pähkäilenki tässä että miten tän kaiken teille kertoisin. 

Elikkä jos vaikka alottaisin ihan alusta. Ihme kyllä sain heti ekasta yöstä lähtien nukuttua kunnolla. Eka viikko jonka vietin täällä oli näille viiminen loma viikko ennen koulua. Kierreltiin mun siskon kanssa näitä lähellä olevia suurempia kaupunkeja ja ostettiin kaikkea tarpeellista koulua varten, käytiin leffassa kavereiden kanssa, syömässä perheen kanssa (syödään ulkona aivan liian usein... mut se on hyvää!! käydää melkein joka lauantai tai sunnuntai aamupalalla jossain perheen kanssa must se on ihanaa) ja näin mun ekan amerikkalaisen futis pelin! Sillon kaikki oli niin uutta ja erilaista. Ihmettelin ääneen jokaista meissipeltoa ja kylän nimellä varustettua vesitornia, ja kattelin suu auki  meidän lähimmän kaupungin (kylän?)  keskuskadun reunat valtaavia värikkäitä pikaruokapaikkojen kylttejä.

Tässä kuvia ekalta viikolta !  


Kuten huomaatte oon ollu tosi laiska myös kameran mukana kantamisen suhteen. Tykkään ottaa kuvia mut ainaku lähetää jonnekki ni se kameraa vaa unohtuu kotiin. Tällä viikollakin meillä oli homecoming, mutta mulla on koko viikolta ehkä kaksi kuvaa.

Toisella viikolla alkoi koulu ja se oli mulle aluksi kamala shokki ja kirosin koko paikan ekan koulu päivän jälkee. Oli aivan törkeen kuuma eikä koulussa oo ilmastointia ja meillä on tasan 4 minuutti tuntien välillä mennä lokerolle löytää kaikki kamat ja löytää uus luokka. Mutta nyt oon alkanu tykätä koulusta tosi paljon, mulla on ihan sairaan kivoja aineita joista uskon olevan mulle myöskin paljon hyötyä Suomessa. Koulussa on rento fiilis ja ihmiset on mukavia. Oppilaat tulee vaa puhuu mulle ja ihan randomit moikkalee koulun käytävillä. Ihmiset ei kuitenkaa ole niin avoimia kuin ootin niitten olevan, se voi ehkä johtua meidän koulun pienuudesta.

Aineina mulla on siis Amerikan historiaa, joka on tosi mielenkiintoista, koulun sanomalehteä joka on ihan kivaa ja kehittää mun enkun kirjottamista tosi paljon, Social and Politichal issues tunti jossa vaan puhutaan tehään tutkimuksia ja väitellään, ja sit mulla on myös ihan perus matikkaa ja englantia. Mut mun ihan lemppari aine on vuosikirja. Meillä on tosi hyvä ryhmä ja suunnitellaan kirja ihan alusta loppuun (ja syödään donitseja).

Viikonloppuna käytiin shoppailemassa aika isossa ostoskeskuksessa Ohion puolella. Siellä oli Victorias Seacret, Hollister, Foerever 21 ja kaikki muut ihanat. Olin taivaassa ja se näky myös kortilla... (äiti ja isi on ylpeitä) Muuten toka viikko kului kavereiden ja siskon kanssa ajelessa ympäriinsä ja syödessä namnam musta tule niiiiiiiiin iso täällä no heheh kerrankos sitä eletään Amerikassa! mutta tässä joitain kuvia.


Kolmannella viikolla elämä alko tuntua jo aika normaalilta, tää koti ja huone omalta. Emmä ihan niin renosti osaa ottaa ku mun Suomi kodissa, mutta kyllä tää mun oleilu alkaa jo aika lähellä olla. Koulussa aloin tutustua ihmisiin ja aloin tuntee mun perheen paremmin. 

Ollaan mun siskon kanssa tultu tosi läheisiksi ja mun on itseasiassa helpompi kerto sille joitain juttuja kun kellekkään muulle ikinä. Mikä on jänää sillä oon tuntenu sen vaan noin viisi viikkoa. On ihanaa kun voidaan hullutella yhdessä.Ja kun mulla tulee joku tosi "tärkeä" asia voin vaan mennä viereisestä ovesta sisään hypätä sen sängylle ja kertoa asiani. Ollaan molemmat aika kova äänisiä, mutta joskus vaa katotaa molemmat hiljaa telkkaa ja lakataan kynsiämme. Tiestysti saman ikäisessä siskossa on ne haittapuolensa, mutta osataan aika hyvin antaa toisillemme tilaa kun jompaa kumpaa alkaa ärsyttää. Vaikka suurilta riidoilta ollaan säästytty voin luvata että niitä tulee pari olemaan tän vuoden aikana, mutta se kuuluu asiaan. 

Kolmannen viikon ohjelmaan kuului koulua, shoppailua, ajelua ympäriinsä sekä amerikkalaista futista, jonka jälkeen mentiin kaveri porukalla keilamaan ja pelaamaan sellasia tivoli pelejä läheiseen kaupunkiin. Oltiin siellä yli puolen yön ja jäättiin vielä parkkipaikalle kattelemaan tähtiä enneku lähettiin ajamaan kohti kotia. Lauantaina mun vanhampi host-sisko tuli kylään lapsineen (ne on niin villejä ja ihania) ja sunnuntai kului kattomassa mun host-äitin valmentaman koulun hevos joukkueen kilpailuja.






Tässä kuulumiset ekalta kolmelta viikolta! Mulla on vielä kaks viikko kirittävää ennenku pääsen tälle ajalle joten koitan parhaani mukaan päästä päivittelemään ja kertomaan lisää kaikkea tän viikon aikana :) Kyselkää ihmeessä jos haluutte tietää jotain! Ainii huomenna tää tyttö aikoo ratsastaa joten toivottakaa onnea :D

Ikävä kaikkia siellä Suomessa
<3:lla Jutta



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti